Du er kul når du bruker narkotika

Nå har jeg sett, hørt og opplevd at flere og flere bruker kokain og piller. Folk som skal være et godt forbilde for andre som plutselig har blitt det verste av de alle! Hva skjer med menneskene rundt her? Nesten uansett hvor jeg går så er det mennesker dopa på et eller annet, flere som aldri har landet igjen etter hva de har drevet med? Har du virkelig lyst til å bli med av dem? Eller vil du være den personen som det faktisk blir noe av her i livet? 

Hvis du tenker nei alle andre gjør det, det er ikke noe farlig.. Så vet du faktisk ikke hva som skjer med din egen kropp! Eldre gutter bruker bare yngre jenter som ikke tørr å ha sin egen mening, du tror kanskje det er kjempe kult å henge med folk er eldre, poppulære eller kanskje er litt kjente? Og de bruker dop så da må du kanskje også gjøre det samme for du vil ikke drite deg ut forran dem? - Nei da skal du faktisk få lov av meg å klappe til dem og be de få orden på livet sitt hvis de noen gang skal få lov til å snakke med deg igjen! Vær et sterkt menneske med dine egene meninger. Jeg kan skjønne hverdagen er tøffere for nå er det flere "øyne" på deg gjennom sosiale medier, men hjemmefester og byen har enda ikke forandret seg, det er "TAPERE" på en hver fest som ikke bare klarer å holde seg til alkohol. En taper er ikke en som gjør leksene sine, kanskje ikke har venner og er alene eller bare har en venn, en taper er en som ikke tørr å stå opp for seg selv en som tror dop gjør en poppulær i en vennegjeng en som prøver å tvinge andre til å gjøre det samme som en annen. Jeg ser ned på alle de, de er ingen jeg faktisk vil henge med.

 


// bildet et funnet på google //

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Du går kanskje på ungdomsskolen og den "kuleste" gjengen på skolen har kanskje akkurat tatt deg inn i varmen. Men de henger med "de eldre gutta" som driver med dop? Så du kommer på festen der alle sammen driver med det og de blir sint på deg hvis du sier nei til å prøve det de driver med? Ikke la deg høre på tullinger som prøver å presse deg, det er bare de svakeste og dummeste som faktisk sier ja til det! Ha dine egene meninger, når du først sier nei til narkotika og heller går derfra så er du den sterkeste, du er den tøffeste og kuleste. For du lar deg ikke høre på hva andre idioter prøver å tvinge deg til, så de vil faktisk føle seg latterligjort og teite, så du henger kanskje ikke med de lenger? Men da er det DEMS tap, du går utifra der som helten, ikke de som sitter igjen og gjør alt det alle andre gjør og ikke tørr å stå opp for seg selv. Du vet faktisk aldri hva som faktisk kan skje med deg, du vet ikke hvordan du vil reagere på det å putte noe dritt igjennom nesen din? Du vet ikke engang hva det er?

Hadde det ikke vært for at jeg faktisk er en totalt bitch når det kommer til at andre kan bestemme over meg, så hadde jeg nok sikkert gjort det samme selv, men jeg har alltid vært en med mine egene meninger og belive me - hvis det er noen som prøver å tvinge meg til å sniffe eller ta noen piller og jeg allerede har sagt nei, kan jeg faktisk lage et helvette og klikke i vinkler! Et nei er et nei og hvis aner ikke forstår det så klarer jeg meg helt fint uten de. 

 

Jeg husker når jeg var yngre og hang med noen eldre folk, der alle de drev med drugs og tull og faktisk prøvde å få meg til å prøve flere ganger. De var faktisk "kule" på den tiden, men ikke kule nok i mine øyne til at jeg faktisk prøvde noe av det de drev med. Mens jeg droppet å være med de for de ikke var verdt min tid så flere år senere har jeg sjekket hva som skjedde med de. Og da er flere av dem narkomaner, ingen av dem har orden på livet sitt og ingen av dem ser bra ut (og da mener jeg ikke at de ikke er pene) og se på meg nå? Jeg var den som kom helskinnet ut av det hele for jeg aldri hørte på gruppepress eller lot meg selv lure av noe av det de noen gang sa til meg.

Jeg har opplevd så utrolig mye, sett så mange folk falle på grunn av dette her. Så ikke la deg selv bli påvirket!! Stå opp for deg selv, ikke gjør noe du ikke har lyst til. Selvom noen syntes det er kult nå - så syntes ikke du det er kult om 10 år der du kanskje sitter hjemløs, har bare narko venner eller kanskje har fått et barn staten har tatt fra deg. Jeg sier ikke det skjer med alle, men jeg har selv sett det har skjedd med så utrolig mange mennesker, så er du virkelig villig til å ta den sjangsen når du er ung? Du vil aldri vite før det er for sent, for når du er midt oppi det hele så ser du det ikke selv. Før hele livet ditt er snudd på hodet og du ser på alle de andre du var venn med før, som aldri gjorde det faktisk ble noe her i livet.

 

Jeg var engang på en parr tur til utlandet engang, der vi hadde vært på flere barer og drukket. Så en dag så bestemte vi oss for å dra på det mest eksklusive utestedet som var der nede, og der skulle vi drikke og kose oss. Vi var 3 jenter og 3 gutter der han fyren som serverte oss var utrolig flørtete mot oss jentene og nesten dreit i jentene. Vi jentene fikk gratis drinker med masse pynt og så helt enestående ut.. Den dagen var jeg ikke så gira på å drikke så mye, så jeg drakk ikke helt opp på alle drinkene, for vi jentene fikk så mange. Så dro guttene bort en liten tur for å kikke på noe, mens vi jentene satt igjen for å skravle - da kommer det to gutter bort av de som jobber der som prøver å få oss jentene med på en båttur - MIDT på natten..? Men jeg følte meg så dårlig at jeg faktisk tok en taxi hjem med en gang, jeg holdt på å bli borte flere ganger i taxien men jeg klappet til meg selv flere ganger for at jeg skulle passe på at taxien kjørte riktig, selv han prøvde å kjøre andre veier men jeg sa jeg viste veien inn og ut så han skulle høre på meg. Samtildig så ringte jeg noen som var der nede og fortalte hvilken taxi jeg satt i og at hvis jeg ikke ringte innen 10 minutter så skulle hun ringe politiet der nede og fortelle hvilken taxi jeg satt i og hvordan han så ut og egentlig alt av info jeg kunne finne ut derfra. Det samme fortalte jeg til taxi sjåføren så hvis han prøvde på noe så ville han blitt tatt med en gang. Jeg kom meg helskinnet hjem til leiligheten igjen, der jeg faktisk falt helt om! Jeg viste jeg ikke var full dagen før når jeg våknet, men jeg kunne nesten ikke huske noen ting. Så ringer jeg de andre jentene og de hadde hatt det akkurat slik som meg og hun ene lå faktisk på sykehuset der det hadde kommet frem på prøvene at hun hadde fått i seg dop. Så de bartenderne hadde dopet ned oss jentene mens guttene var fine som bare det.. Så etter det følger jeg faktisk nøye med  når en bartender lager en drink til meg. Jeg lar heller aldri glasset stå uten oppsyn av meg selv, for når det kommer down to it, så kan du faktisk ikke stole på noen andre enn deg selv.




// bildet et funnet på google //


Sitter du på en fest engang og nesten ikke klarer å si nei mer, du vet ikke hva du skal gjøre? Da kan du enten spørre meg om råd eller hvis jeg hadde vært i nerheten hadde jeg nok kommet å dratt deg ut derifra. Ellers så ringer du til foreldrene dine, du syntes kanskje det er flaut at foreldrene dine kommer inn på en fest du er på nå? Men om 10 år vil du faktisk være så utrolig glad for at du faktisk ble reddet fra å kanskje bli missbrukt på en fest. De sier kanskje at du er nydelig og alt det der, men jeg kjenner så utrolig mange gutter som vet akkurat hva de skal gjøre for å få deg til sengs. Og de er ikke så veldig hyggelige mot deg etterpå eller bak ryggen din. Aldri la noen kalle deg noe stygt, aldri la en gutt få utnytte deg og heller aldri la en jente få utnytte deg.


// bildet et funnet på google //

 

Stå for dine egene valg og heller bli litt bitch som det jeg er for å overleve! Min stahet og min rappkjefta munn har faktisk hjulpet meg igjennom mye.

Hvis du ikke klarer å ha det gøy med en flaske vin lenger, hvis du begynner å kjede deg når du er ute. Så finn noe annet som vil gjøre deg lykkelig, da er kanskje ikke festing noe du burde gjøre. For når du først finner noe som gjør det lykkelig, så vil du skjønne at piller og en stripe med kokakin ikke var noe du trengte for å være lykkelig.

 Si nei til narkotika i dag!

 

<3KV

36 kommentarer

Nicholas foss

08.11.2014 kl.22:07

drar ikke du feite striper selv?

kariannevilde

08.11.2014 kl.23:25

Nicholas foss: driver ikke med dere gjør på hjemmefester vett :)

09.11.2014 kl.00:47

Utrolig bra innlegg Karianne

Erik H.

09.11.2014 kl.12:50

Alkohol er narkotika. Lovlig narkotika, såklart, men fortsatt like mye narkotika som kokain, mdma og marijuana. Synes du skriver om noe utrolig viktig, og det er utrolig bra at du oppfordrer til å stå opp for deg selv og ikke la deg falle for gruppepress. Samtidig synes jeg det virker som om du ikke helt forstår rusmidler og hvordan de fungerer.

I hverdagene går jeg på skole, gjør lekser, og tilbringer tid med familie og venner, alt i edru tilstand. Men på helgene kan jeg godt eksperimentere med forskjellige rusmidler, om det er på fest eller bare med gode venner. Er jeg en av personene det aldri vil bli noe av her i livet? Er jeg dømt til å bli en rusmisbrukene uteligger? Som sagt så er jeg helt enig i mye av det du skriver, og jeg ville aldri presset noen til å prøve noe som helst, men det er viktig å innse at ting som marijuana, ecstacy og lsd ikke nødvendigvis er noe mer farlig enn alkohol (nei, jeg tuller ikke). Det kan såklart misbrukes, men det kan jo alkohol også.

Du er ikke kul når du bruker narkotika, men er du automatisk ukul hvis du gjør det?

Kenneth

09.11.2014 kl.12:52

Nå er det vel slik at bare fler og fler, blir klar over at det farligste rusmiddelet er alkohol. Jeg ser at du selv liker å nyte alkohol, men jeg er litt nyskjerig om hva du tenker om at de sakadene du påfører deg selv, er større enn hos de som f.eks bruker cannabis, extasy og amfetamin.

Hvorfor tror du at ca 10% får problemer med narkotika, mens 90% gjør det ikke?

Hva tror du disse 10% som får problemer, har til felles? Jeg kan gi deg et lite hint. De har det samme til felles, som det alkoholikere har.

09.11.2014 kl.13:18

Jeg tar deg på ordet når du sier nei til narkotika idag, det er jo tross alt søndag, greit med en hvile dag

kariannevilde

09.11.2014 kl.13:19

Erik H.: ja jeg skjønner hva du mener, men nå må ikke folk bli så utrolig hårså heller av hva jeg skriver? Jeg skriver for å oppfordre de yngere til å ikke gjøre det for de vet faktisk ikke hva det handler om eller hvordan det fungerer. (Skrev også at mange - ikke alle har endt opp uten liv, det er jo litt for å fortelle den negative siden)

Men hva en eldre gutt på typ 30 år driver med i helgene er jo ikke akkurat min greie, han får jo lov til å gjøre hva han vill.

Se bare litt på hvem aldersgrense det ser ut som om jeg skal formidle det til :)

svartbloggern

09.11.2014 kl.18:07

Enig i at narkotika er noe svineri. Men ei pils i ny og ne går nå an.

Ortega

10.11.2014 kl.00:53

Men du henger jo med eldre jenter som drar kokain?

kariannevilde

10.11.2014 kl.01:43

Ortega: hva andre driver med når jeg ikke er der er jo virkelig ikke mitt problem? (Sier ikke at venninne mine driver med det heller) men her prøver jeg å oppfordre unge mennesker til å holde seg unna dette, for jeg vet selv hvordan grupppress kan være. Hvis du er voksen nok til å ta dine egene valg utenom å bli påvirket av noen andre, så selvfølgelig kan du gjøre hva du vil ? Jeg forteller om min side, min mening og mitt liv :) der jeg også prøver å hjelpe andre som faktisk trenger den hjelpen.

Liberal

10.11.2014 kl.02:17

Erik H: Svært godt innlegg, helt enig i det du skriver! :)

Michael. E

10.11.2014 kl.02:38

hei Karianne bra skrevet og en god oppfordring til folk. Jeg tok en titt på noen av kommentarene her og ser det er en del folk som føler seg truffet. Sånn det funker med rusmidler er at enten du er fattig eller rik skole flink eller helt utenfor så har du like stor sjangs til å bli rusavhengig. Avhengigheten ser ikke noe forskjell på folk og hvordan vet dere at dere ikke er den som ender om som rusavhengig eller at hu pene dama som du er hypp på og putter noen piller i eller gir noe annent rusmiddel ikke ender opp som rusavhengig elle dør av overdose eller en dårlig reaksjon på det dem har fått i seg. Jeg har sett det meste i mitt liv av hvordan det kan gå. Og Big News det kan skje med deg også. Gjør det enkelt gi faen i å rus deg.

Aleksander

10.11.2014 kl.06:37

Liker dette innlegget veldig godt. Jeg har et nulltoleranse-system for narkotika. (Da ikke alkohol, selvfølgelig). Og møtt flere meninger som ikke er helt fornøyd og forstår seg på dette. Men jeg vil rett og slett ikke være med folk som driver med sånt. Sånn kommer jeg nok alltid til å være, uansett hva alle andre sier. Så veldig glad du skrev dette, for har følt litt at jeg er en av veldi få med dette synspunktet

K.T

10.11.2014 kl.08:25

Liker måten du beskriver nfolk som bruker rusmidler. Og hvordan du reagerer på det. I alle fall med tanke på at DU var med i MUNCHIES i 2013. Men ordaket "getting hungry after smoking weed".. Greit, jeg setter ikke hasj og marijuana under narkotika. Men så "jævlig" imot det som du prøver å virke her. Blir bare jævlig tett, i alle fall i forhold til profilen din !

Maren

10.11.2014 kl.09:10

Det er ganske mangen som klarer seg fint med rusmidler i hverdagen. Mangen av mine venner (inkludert meg) klarer fint å ruse seg i hverdagen og helgen og klarer å gå på jobb og skole :-) Føler ikke akuratt at jeg er en "taper" fordi jeg ikke sier nei til narkotika. Det blir feil å si at folk som ruser seg er "tapere"

anonym

10.11.2014 kl.09:59

Syns det heller er bedre at ungdomen tar sine egne valg å gjør en god del feil så dem lærer en at folk dytter dem i den retningen folk mener er riktig. Man lærer ikke noe av å gjøre riktig helle livet man lærer av å feile gjennom en del av livet. La ungdomen gjøre som dem vil noen lærer noen lærer ikke. Livet er ikke en dans på roser uten torner men en dans på roser med torner.

kariannevilde

10.11.2014 kl.11:06

Maren: de som prøver å presse andre til å bruke det er det jo?:) å presse noen som egentlig ikke vil eller tørr det. Så er ikke den personen som blir presset en taper? - nei det er de som tvinger noen til det :)

kariannevilde

10.11.2014 kl.11:07

anonym: det er sant! Men nå er det meste jeg har skrevet om er gruppepress da? Noe det faktisk finnes så
Utrolig mye av blandt unge mennesker!

Anette

10.11.2014 kl.11:39

Hei! Normalt pleier ikke jeg å kommentere på blogginnlegg, men det er enkelte innlegg (eller som i dette tilfellet; kommentarer) som gjør at det klør litt for mye i fingrene.

For det første må jeg si et stort GRATTIS til dere som drar alkohol og narkotiske stoffer under ett. At alt sammen er rusmidler er klart, men det er også snus og røyl. Rusmidler har forskjellige korttidsvirkninger og forskjellige langtidsvirkninger. Og det varierer om det skader kun deg selv eller om det også skader andre. Alkohol er ett av de rusmidlene som er farligst - hvis man kun ser på de FYSISKE skadene på EGEN kropp. Derimot er det helt andre rusmidler som kroner toppen over det som er "farligst" når det gjelder psyke, hukommelse, reaksjonsevne, konsentrasjonsevne etc. Hva gjelder korttidsvirkninger, blir som regel hjernen påvirket uansett hvilket rusmiddel man bruker. Men om man inntar hallusinerende rusmidler i lenge perioder, kan man faktisk havne i psykose osv. Det at man klarer å sjonglere et "normalt" liv med et liv fylt av rus, er bare bullshit. Det fungerer i en viss periode, ja. Men det tar ikke lang tid før man går fra helgerus, til å ruse seg hver eneste dag - og da sitter du i klisteret.

Anonym

10.11.2014 kl.12:07

Helt enig med Erik H! Leser også i en kommentar her at venninnene dine tydeligvis driver med narkotiske stoffer. Mener du da at disse vennene dine er tapere? Hvis du mener det, hvorfor henger du da med de? Det er feil av deg å legge alle under samme kam. Noen av oss kan faktisk bruke narkotiske stoffer med full kontroll. Normal hverdag med jobb/skole, edruhelg med samboer og av og til fest med alkohol og litt annet. Jeg fungerer helt normalt i hverdagen og sliter ikke hverken fysisk eller psykisk pga hva jeg putter i meg en helg i ny og ne. Godt innlegg og godt budskap, men nok en gang, ikke legg alle under samme kam.

Alaaaan

10.11.2014 kl.14:10

Veldig bra det er noen som tar tak og skriver dette, Stå på med ditt Karianne Vilde. Jeg har nettopp sluppet ut av fengsel, og har nå vært rusfri i 11måneder. Jeg er 19 år gammel nå og lever et rusfritt og godt liv. Det begynte litt ''uskyldig'' i begynnelsen.. Var med de såkalte ''kule'' folkene og følte jeg måtte ruse meg sammen med de for og bli med i gjengen.. Var 13 år gammel, det begynte med cannabis. så utviklet det seg videre. Og dere der ute som ruser seg med gjengen og sier til dere selv at det går helt fint å røyke seg en liten en uten at det skal utvikle seg til andre tyngre stoffer, Dere lurer dere selv! For jeg sa akkurat det samme. 14-15 års alderen min begynte jeg med piller og amfetamin.. Brukte mer og mer fordi jeg fikk ikke det samme ''kikket'' som du pleier og få de første gangene.. Før jeg visste ordet av det så satt jeg plutselig med sprøyten i armen og var blitt stemplet som en heroin misbruker... Jeg ble kastet ut av mine fosterforeldre, og endte opp med at jeg måtte flytte hjem til mine foreldre som begge er narkomane. Og uansett kor hardt jeg prøvde og slutte, inn og ut av rehab, så klarte jeg det virkelig ikke. Så kom jeg i fengsel. Og hadde alvorlige abstinenser som varte i over 2måneder. Kan ærlig si at jeg er utrolig glad for at jeg havnet i fengsel for ellers hadde jeg aldri klart og bli rusfri.. Nå har jeg vært rusfri i 11måneder, nærmer seg 1år nå og har det utrolig bra, trener 3 ganger i uken og holder meg i form og har faste samvær med min datter som nå er 2 år gammel.... Jeg oppfordrer alle som leser dette som Karianne Vilde skriver om og tenke seg godt om for selvom du sier til deg selv at dette går fint, og at du har kontroll og kommer aldri til og begynne med noe sterkere enn feks cannabis.. som jeg sa før i dette innlegget. Dere lurer dere selv!

Anonym

10.11.2014 kl.14:18

Veldig teit at du skriver dette, når jeg vet at en av dine nærmeste venninner har tatt kokain flere ganger.

kariannevilde

10.11.2014 kl.14:22

Alaaaan: Jeg er utrolig glad på din vegne! Så utrolig bra at du har fått orden på livet ditt igjen og trener og ser fremover :) Alt starter veldig uskyldig, og man ser det heller aldri før det er for sent. Det er jo ikke din feil som en usikker 13 åring heller, det er så leit å komme seg bort i feil gjeng og de kule eldre menneskene som gjør det. Huff, nei så utrolig bra du har kommet deg unna dette her nå, jeg krysser fingrene mine for at du får til alt det du har hatt lyst til her i livet. Dette her klarer du :) Jeg heier på deg.

Anonym

10.11.2014 kl.14:59

Jeg synes det er latterlig at du har disse sterke meningene, men likevel velger å ikke svare de som spør deg om ting som har med innlegget ditt å gjøre. Well done! ;)

kariannevilde

10.11.2014 kl.15:40

Anonym: hva tenker du på? Jeg svarer både på Mail, bloggen, Facebook og mobilen jeg så ja.

louise

10.11.2014 kl.17:58

Og du var med på å fronte "munchies". lool

Yolobabe

10.11.2014 kl.18:04

lol, du kan i det minste kjøre spellcheck før du legger ut om ting du åpenbart ikke har snøring på, det får deg til å virke under gjennomsnittlig intelligent for å si det sånn.

Helt enig at man skal stå i mot gruppepress og tyngre stoffer som kokain, men det er viktig å skille mellom tyngre rusmidler og letter rusmidler som ecstasy og cannabis.

Ikke minst er alkohol et farlig rusmiddel i seg selv og har langt verre konsekvenser ved fast bruk enn f.eks cannabis eller fleinsopp.

hahahaa

10.11.2014 kl.18:53

du tar så feil ingen her i varden som blir tvingt til ting

du bruker sikker dop selv later som ingenting.

har vært på flere fester der hvor folk tar dop. de velger sjæl om du vil ta det eller ikke

skjønner ikke hvorfor alle dere har mot dop weed er en plante som vokser ut i naturen skjønner ikke hvorfor den skal være farlig, cola piller og alt det andre der kan jeg være egning med deg men ikke CANNABIS det er en plante som vokser i naturen som leger bruker faktisk som medisiner ikke døm alt kjære deg ;)

ole

10.11.2014 kl.20:41

Alkohol er. Rusmidel ja.. Men for pokker ikke sammenlign alkohol og mdma kokain og amf. Det er 2 forskjellige værdner.. Og hvorfor sitte og forsvare det. Alle sier hasj er ikkr farlig. Men i dagens samfunn begynner ee fleste med hasj og går videre på sterkere saker ettervært.. Rart at folk faktisk sitter og legger rusmidler i forsvar syntes jeg.. Hører gang på gang hasj er en plante og alt det der.. Ja vi alle veit det. Men vi alle veit hvor det ender også med mesteparten av de... At samfunnet er snudd så jævelig opp ned når det kommer til narkotiske stoffer er helt sykt...

Kristine

11.11.2014 kl.07:22

Alkohol er et rusmiddel, narkotika er narkotika. Det er to forskjellige ting selv om man blir påvirket og kan bli både narkoman og alkoholiker. De som sier noe annet som f.eks: "Jeg bare eksperimenterer i helgene" vet ikke hva de snakker om! Det er bare ENDA et godt eksempel på at DOP kødder med hjernen din! Er det virkelig mulig å være så stokk dum??! Mange unge voksne som prøver dop blir suksessfulle voksne som ikke bruker narkotika, men mange unge voksne som "eksperimenterer" litt i helgene blir også narkomane og kommer seg ALDRI ut av dritten! Og hvorfor ta sjansen? Når du ikke vet om du er en av de som klarer å kutte ut når det er på tide? Mange ser ikke selv når det er på tide, og fortsetter til de enten dør, blir hjemløse eller mister noe/noen de er glad i... Og mange slutter ikke engang da! Våkn opp noen av dere som kommenterer her! Ja! JA! Man er automatisk ukul når man doper seg! Det er bare tapere som er narkomane! De kule gutta er kanskje kule på ungdomsskolen og videregående, men det var glanstida deres! De kommer aldri lenger. Dessverre har jeg sett mange eksempler på det. Jævli glad jeg ALDRI har begynt med dop!

Mr 1234

11.11.2014 kl.14:24

Synes dette er et kjemp innlegg og vanvittig bra at du synlig gjør problematikken med at forbildene til de som er unge har forhandlet seg til ''lovlig å bruke dop''. Og tør å si at 90 prosent av de som bruker dop roter til livet sitt. Så stå på og få tilbake de sunne verdiene som er lovlig samt ikke skader hele familien, venner og omgangskrets. Stå på:)

Per-Espen Lien

11.11.2014 kl.18:48

Hva faen er det du uttaler deg for? Du vet ikke hva du snakker om, du sier; Stå for dine egne valg og ikke la noen si noe dritt til deg. Du sier såå mye dritt om de som driver med litt uskyld utforskende morro som man 99% har under kontroll. Vet det er mange som kan få problemer med det som er svake, men samme gjelder alkohol. Spar deg for slike provoserende innlegg, hvis du kun vil ha lesere som skal skape en diskusjon i kommentarfeltet, start med deg fæle trynet ditt.

anonym

12.11.2014 kl.09:46

Heihei

Jeg er faktisk en av dem som foretrekker en joint en helg istedet for noen øl.

Alkohol er tross alt farligere, og du har mindre kontroll når du drikker enn hvis man tar seg en joint. Ikke ta meg feil for jeg drikker også i godt venners lag og jeg er i full jobb hvor jeg trives utrolig godt. Det kommer helt ann på personen som holder på med dette, jeg har personlig aldri tatt noe annet enn marijuanna og alkohol. Men må også tilføye at jeg er enig i mye av det du skriver i og med at det er feil med gruppepress og at folk skal kunne/tørre ha sine egne meninger. Ville bare frem til at man ikke skal ta alle under en kam når det kommer til rusmidler. Det handler mer om mennesket og valg vi tar. Meeeen blir jo alltid mange kommentarer rundt slike emner og folk mener forskjellige ting om alt. Utrolig godt skrevet :)

Mann 23år

anonym1

12.11.2014 kl.18:16

Veldig enig i det du skriver. Hasj er ikke sunt på noe måte, og det finnes.desverre utallige eksemplarer av dette. De som ender opp som narkomane hadde ett valg, så det er ikke noe å syntes synd på. Jeg er imot alt dop som finnes, og takler ikke mennekser som doper seg. For min del kan de ta så mye overdose de bare ønsker, fordi de gjør det av fri vilje. Stoffet er svært avhengighetsskapende og er til skade for deg, men også andre. Tenk på moren din som sitter å tenker på om du fortsatt er i livet hver dag. Gråter seg til søvne, ser ungen rusa hver dag og ikke for gjort noe, ungen begynner å stjele, lyve og isolere seg bort fra familie, til slutt hanger han eller hun i psykoser der dem ikke ser forskjell på virkelighet og fantasien, de føler alle er imot dem, selv familien som prøver å hjelpe. De omgås med folk de tror er venner, som utnytter dem for dop eller penger, og blir tilslutt vandt til å bli skuffet og forlatt. Vennekretsen dør av overdoser, og han eller hun blir bare mer og mer psykisk syk, til slutt orker han ikke mer og begynner med noe sterkere, jobb og hverdagslige ting blir vanskelig, til og med det å komme seg opp for å dra på navkurs er vanskelig, de ender opp uten penger, tar opp masse lån og kreditt og havner derfor også i enda mer sosiale problemer, mister leilighet, bruker heller penger på narkotika enn mat og blir plutselig også synlig tynn pga mangel på riktig næring. Han eller hun ser til slutt ikke ner å lever for og setter tilslutt inn sprøyta med heroinavhengige, som da også ikke er ren men blandet ut med andre stoffer som resten av 90%dop i Norge er og dør av overdose. Først nå føler foreldra seg lettet og får fjernet bekymringene. Fortjener morra di å leve slik etter alt hun har gjort for deg? Nei, så fuck narkomane og rusmisbrukere som mener det er greit med en joint i ny og ne ;) narkotika kan ikke forsvares!!!

Gi deg a babe!

20.11.2014 kl.21:03

99% av dine venninner/venner tar kokain, men du hater alle som "gjør" dette. Tror du må få deg nye venner, da må du også blogge om annet enn ting du allerede har prøvd:)

24.11.2014 kl.20:40

*De folka der* faktisk! Enig med at de som presser ikke er bra. Men her ser jeg du ikke over hode vet hva du prater om når det gjelder rusmidler som er ulovelig, og hva det gjør med en. Og ikke minst de som IKKE gjør det for å være kul, men de som gjør det for og overlevet livet litt lenger, de som tenker selvmord, eller Kansje de som rett og slett prøvde et par ganger, så var det *gjort*. Og se ned på noen du ikke vet hvem er eller ikke vet situasjonen er skam! Der jeg mener er så klart ikke at de som takler det på denne måten gjør det riltige, eller at det er greit og være med de som holder på med slik, men at du har ingen rett på og mobbe. Selv har jeg missbrukt rus over en langt periode og det var en kamp mot døden i miks av noen øyeblikk av fantastisk glede jeg ikke hadde hatt på evigheter, jeg kom meg ut av det og det var som og kjempe mot djevelen selv. Men jeg som tydelig var en av *dem* ble sterkere.

Skriv en ny kommentar

hits